Druk plakatów - jak, gdzie i po co?
Dobrze przygotowany plakat może zdziałać cuda w promocji wydarzenia, firmy czy usługi. Duży, zwykle wyeksponowany, wiszący w dostrzegalnym z daleka miejscu, zapewnia widoczność. Niestety, źle zaprojektowane plakaty nie zachęcają do interakcji. Znacznie częściej stają się po prostu obiektem (słusznej) krytyki. Prawidłowe zaprojektowanie plakatu to zadanie, do którego lepiej jest się przygotować - zarówno wybierając odpowiedniego grafika, jak i drukarnię. Jeśli chodzi o druk plakatów lobos.promo wyróżnia się profesjonalną ofertą, także online. Dlaczego warto tam zajrzeć?
Plakat - więcej, niż informacja
Plakat jest z założenia medium, które ma przekazywać jakąś informację odbiorcom - np. że w okolicy odbędzie się koncert, że pobliska siłownia oferuje atrakcyjną obniżkę cen... opcji jest mnóstwo. W rzeczywistości jednak funkcją plakatu jest walka o deficytowe dobro, uwagę odbiorcy. Na ulicach, a nawet w budynkach użyteczności publicznej nie brakuje rozproszeń. Jak sprawić, by wśród tysiąca plakatów właśnie ten jeden przykuł wzrok i zachęcił do zapoznania się z treścią?
Przede wszystkim liczy się grafika. Nie może być zbyt jaskrawa i przytłaczająca, a z pewnością nie powinna też mieć niskiej jakości. Kolorystyka plakatu bardzo mocno zależy od jego rzeczywistej treści i roli. A co z samą treścią? Intrygująca, ale konkretna - oto recepta na sukces. Plakatów się nie czyta, na ogół skanuje się je wzrokiem.
Odpowiedni papier na plakat
Nie istnieje jeden, konkretny rodzaj papieru, który najlepiej sprawdzałby się w przypadku każdego plakatu. Drukarnia lobos.promo oferuje druk plakatów na papierach o różnych gramaturach, z wykończeniem matowym lub połyskiem. Nie warto jednak inwestować w wydruk na papierze o niskiej jakości, cienkim i łatwo ulegającym zniszczeniu.
Odpowiedni dobór rozmiaru plakatu
Jak duży powinien być plakat? Wszystko zależy od tego, gdzie będzie wisiał, jak wysoko, czy w otoczeniu będą inne plakaty i jak wiele będzie na nim treści. Plakaty drukuje się najczęściej w formatach B2, B0, A1, A2 i A0 (taki druk plakatów oferuje też lobos.promo). Wydruk wielkoformatowy oznacza konieczność wyboru drukarni, która dysponuje odpowiednimi urządzeniami. Oczywiście wraz z wielkością plakatu jego cena wzrasta. Dobre drukarnie oferują jednak zniżki przy zamówieniu większej liczby sztuk. Co więcej, przy dzisiejszej technologii ceny nie są też szczególnie wysokie. Lepiej więc nie oszczędzać na gramaturze papieru ani na wielkości plakatu.
Przygotowanie plakatu do wydruku
Nie każda firma czy instytucja zatrudnia specjalistę grafika lub ma doświadczenie w projektowaniu plakatów i przygotowywaniu ich do wydruku. Warto więc wybrać drukarnię, której pracownicy są kompetentni w tym zakresie i potrafią udzielić celnej, konkretnej porady. Plakat powinien być zapisany w CMYK (taką opcję oferują wszystkie programy graficzne), czyli w trybie zgodności kolorów. Dzięki temu wydrukowany plakat będzie miał dokładnie takie same kolory, jak w pliku. Jaki format wybrać? Najbezpieczniejszy jest pdf - taki format przyjmuje, a nawet preferuje większość drukarni. Więcej na stronie https://lobos.promo/jak-przygotowac-plik-do-druku.