Internetowa Platforma Usług Publicznych e-Urząd - do czego służy?

Internetowa Platforma Usług Publicznych e-Urząd - do czego służy?

Urzędy coraz częściej szukają nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym zoptymalizują swoją pracę. Z jednej strony chcą zadbać o komfort petentów, z drugiej zaś redukować koszty związane z rozbudowaną administracją. Jednym ze sposobów na wprowadzenie obopólnych korzyści jest wdrożenie internetowej platformy usług publicznych e-Urząd. Aby jednak móc ją implementować nie wystarczy jedynie odpowiedni program i infrastruktura. Należy również zainwestować w szkolenia pracowników i budowanie świadomości obywateli na temat możliwość e-Urzędu. Jakie sprawy można załatwić za pośrednictwem zdalnego oprogramowania i jak z nich korzystać?

Do czego służy e-Urząd?

E-Urząd https://www.comarch.pl/administracja-publiczna/produkty/platforma-comarch-e-urzad/ służy zarówno urzędnikom, jak i obywatelom, w celu bardziej komfortowego załatwiania spraw urzędowych i wydawania decyzji dotyczących wniosków. E-Urząd przede wszystkim służy do sprawniejszego przesyłania danych i dokumentów, a także sprawniejszego wydawania decyzji i informowania obywateli o wynikach dotyczących złożonych przez nich spraw. E-Urząd pomaga w załatwieniu najróżniejszych spraw, w tym:

  • złożenia wniosków o 500+, becikowe, 300+,
  • zarejestrowanie się i poszukiwanie pracy przez urząd pracy,
  • sprawdzenie wysokości podatków nałożonych przez gminę,
  • złożenie deklaracji śmieciowej,
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego,
  • założenie firmy,
  • rozliczenie podatku,
  • sprawdzenie ilości punktów karnych,
  • zarejestrowanie pojazdu,
  • uzyskanie odpisów aktów z urzędu stanu cywilnego,
  • zmianę imienia i nazwiska,
  • wniosek o alimenty,
  • opłacenie mandatu,
  • wnoszenie opłat skarbowych,
  • i wiele innych.

E-Urząd umożliwia składnie wniosków, ale również wnoszenie niezbędnych opłat czy odwoływanie się w od wydawanych decyzji. Dzięki odpowiedniemu modułowi płatności możemy szybko uregulować należne sumy. Transakcje są w pełni bezpieczne i szybko wpływają na konto odpowiedniej instytucji. Możemy również wybrać kilka dróg powiadomienia odnośnie wydanej decyzji. Powiadomienie możemy otrzymać na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, listem tradycyjnym, mailowo lub telefonicznie. W przypadku braku odwołania od decyzji złożonej przez e-Urząd nabywa ona moc prawną średnio w przeciągu 14 lub 21 dni.

Jak obsługiwać e-Urząd?

Aby zalogować się do internetowej platformy e-Urząd należy dokonać weryfikacji przez profil zaufany (PZ). Profil ten można założyć na dwa sposoby. Pierwszy to złożenie wniosku i osobiste potwierdzenie swojej tożsamości w wybranym punkcie potwierdzenia. Z drugiej strony można również zalogować się do platformy przy pomocy bankowości elektronicznej. Wówczas będzie potrzebny login i hasło, jakie wykorzystujemy do logowania na platformie bankowej. Profil zaufany to swego rodzaju elektroniczna tożsamość i jest niezbędna, aby móc korzystać z udogodnień internetowych serwisów urzędów i rożnych instytucji. Z usług e-Urzędu może skorzystać każdy obywatel, który ukończył 18 lat. Założenie profilu oraz korzystanie z platform instytucji i składnie wniosków jest całkowicie darmowe. Internetowe formularze są bardzo czytelnie sformułowane i pozwalają na intuicyjne wypełnienie oraz odesłanie pełnego wniosku. W razie wątpliwości można skorzystać z pomocy i wypełnić formularze według instrukcji urzędnika. Niedługo internetowa rzeczywistość e-Urzędu może być naszą codziennością, dlatego już teraz warto nauczyć się z niej korzystać.

O serwisie

Poradnik lifestylowy. Znajdziesz tu ciekawe artykuły dotyczące zdrowego trybu życia, urządzania wnętrz czy porady motoryzacyjne.